Det finns några saker som kan vara bra att tänka på innan du "loggar ut" för ledighet.
Tänk på att meddela de som söker dig att du är på ledig. Lägg in ett frånvaromeddelande i e-posten och hänvisa din telefon och tänk på att uppdatera ev telefon- eller öppettider i din röstbrevlåda.

Det enklaste sättet att hänvisa din anknytning är via webbtjänsten Min telefon, du kan göra det i förväg så glömmer du inte.

Mer information om hänvisning av telefonen finns här: Hänvisning

Du kan också ringa till växeln (anknytning 09) för att be dem hjälpa dig att hänvisa telefonen. Uppdatera även röstbrevlådans hälsningsmeddelande med korrekta öppettider om det behövs. Röstbrevlåda - Voicemail

Anmäl gärna om det finns avvikelser i öppettider för studievägledare och expeditioner under ledigheten. Meddela detta till Helpdesk. Detta är extra viktigt när antagningsbeskeden skickas ut och under registreringsperioden.

Så här lägger du in frånvaromeddelande på e-posten med det centrala e-postsystemet. Skapa frånvaromeddelande (autoreply) till din e-post

Nybeställningar och ändringar av universitetskonton (SUKAT)

Kring terminsstart och terminsslut är det många som börjar och avslutar sin anställning och därmed ökar arbetsbelastningen för SUKAT-administratörerna. Tänk på att skicka in beställningar av nya konton minst två veckor innan en ny person börjar sin anställning. Är du SUKAT-ansvarig på din institution/motsv? Prefekt/motsv kan ge behörighet till flera personer att göra SUKAT-beställningar, vilket kan vara bra i semestertider.