Beskrivning av tjänsten

Tjänsten Mobilt bredband gör att du kan ta med dig datorn eller surfplattan och koppla upp dig var som helst under förutsättning att det finns mobiltäckning.

Målgrupp

Medarbetare vid Stockholms universitet.

Tjänsten innefattar

Ett abonnemang (SIM-kort) med tillhörande mobilnummer

Support på tjänsten

Support ges av Helpdesk via Serviceportalen.

Exempel på support som ingår:

Artiklar i Serviceportalen om;

  • Byte/spärr av SIM-kort
  • Nytt/byte av surfpaket
  • FAQ

Tilläggstjänster

Det finns inga tilläggstjänster.

Beställning och leverans

Beställning av tjänsten Mobilt bredband görs av telekontaktansvarig via Serviceportalen (länkar till beställningsformulär finns längst ner på sidan). 

Priser

Kostnad för de olika abonnemangen se prislistan.

Viktigt att veta om tjänsten

  • Nätverksadapter USB modem 3G, 4G) ingår inte
  • Behöver du ett modem (dongel) beställer du den separat via inköpsportalen Wisum.
  • Det finns ingen möjlighet till fakturadelning på denna tjänst. All förbrukning av datatrafik faktureras universitetet.

Mer information om tjänsten

Frågor eller önskemål rörande tjänsten hänvisas till Serviceportalen.