Här finns information om hur man går tillväga för att boka resor ONLINE t.o.m. 2017-11-02. Nedan finns instruktioner om vilka steg som ska göras.

För att kunna boka resor krävs det att du har en uppdaterad resenärsprofil.
Detta förenklar bokningsprocessen både när du bokar via telefon och via online-bokningssystemet, Amadeus e-Travel Management (AeTM).


A.
För att kunna boka resa online krävs att du först har en resenärsprofil.

Är du anställd efter den 1 oktober, kontakta institutionens kontaktperson för resor.
Är du anställd före den 1 oktober, har du redan en resenärsprofil som du måste uppdatera. Du ansvarar själv för att hålla resenärsprofilen uppdaterad!

         Uppdatera din resenärsprofil i bokningsverktyget.


              Skriv ditt användarnamn (samma som din e-postadress vid
               universitet) och tryck på ”Klicka här om du glömt ditt lösenord”,
               så e-postas ett lösenord till dig. Logga in. Ditt namn, telefonnummer
               och e-postadress finns redan inlagt i profilen. Du måste uppdatera
               din resenärsprofil med mobilnummer, betalkortsnummer vid 
               hotellbokning, bonuskort och personliga preferenser, samt byta
               lösenord i profilsektionen och sedan logga ut ur verktyget.
               Lösenordet skapar du själv. Vänta några minuter innan du loggar
               in igen för att säkerställa korrekt datasynkronisering och aktivering
               av det nya lösenordet. Första gången du loggar in på din
               resenärsprofil är det viktigt att du godkänner användarvillkoren
               ”Data Security”.

OBS! Det är viktigt att namnet i din profil överensstämmer med ditt fullständiga namn som står i passet.
 

B. 
När du har uppdaterat din resenärsprofil, kan du boka din resa online i bokningsverktyget Amadeus e-Travel Management (AeTM).

           Boka din resa i bokningsverktyget.

 

Efter tre misslyckade inloggningsförsök låses ditt användarnamn. Du kan försöka igen efter 30 minuter eller kontakta Online Helpdesk.



Kontakta BCD Travel Online Helpdesk
för ev. tekniska problem eller navigationsfrågor

Öppettider: måndag–fredag kl. 08.00–18.00, helgfri vardag
Telefon: 08-566 185 59
E-post: clienttechnologysupport@bcdtravel.eu

Kontakta SU-teamet hos BCD Travel
för frågor om befintlig bokning

Öppettider: måndag–fredag kl. 08.00–17.00, helgfri vardag
Telefon: 08-555 128 96
E-post: su@bcdtravel.se