1. Tanken är att du endast ska ha ett konto i Prisma där du samlar all din information. Tänk därför på att du bara kan ha en mejladress kopplad till ditt Prismakonto, och att den mejladressen är ditt användarnamn. Om du vill bjuda in en person att medverka i din ansökan är det viktigt att inbjudan går till den mejladress som personen har registrerat i Prisma.

2. Instruktioner finns i respektive utlysningstext. I utlysningstexten ska det också stå vilka fält i ansökningsformuläret som inte fungerar optimalt.

3. För mer information om hur du fyller i din ansökan, se kapitlet "Söka bidrag" i Användarstödet. Detta användarstöd finner man under fliken "Hjälp". Här finns också en FAQ med svar på de vanligaste frågorna.

 

4. När du är inloggad i Prisma kan det dyka upp akut information under "Min profil" som är bra att vara uppmärksam på.

 

5. För att få överblick över den obligatoriska information som krävs för att registrera en ansökan, klicka på "Registrera" i ansökningsformuläret. Där visas en sammanställning över de obligatoriska fält du ännu inte fyllt i. För frågor om innehåll i ansökan kontakta den finansiär (kontaktpersonen i utlysningstexten) du ansöker hos.

 

6. Läs informationen på förstasidan i Prismaportalen: https://prisma.research.se/ Under fliken "information" hittar man aktuell driftsinformation ifall det skulle vara några aktuella störningar i systemet som gör att man inte kan föra in text/siffror i ansökningsformuläret.