Bild av utbildningskatalogens framsida
 

Under vecka 8 sprids cirka 20 000 utbildningskataloger och under året sprids sammanlagt 100 000 exemplar. Katalogen är en del av universitetets övergripande rekryterings- och imagekommunikation.

Under vecka 13-14 blir det en annonskampanj i kollektivtrafiken i Stockholms län och Mälardalen som fylls på med annonser på tunnelbanans stortavlor under vecka 15. Dessutom kommer en fördjupande rekryteringskampanj pågå under mars månad för att rekrytera studenter till ämnet kemi.

Universitetet fortsätter med samlad annonsering av olika kurser och program i bland annat Dagens Nyheters Högskoleguiden, Svenska Dagbladets nyhetsdel samt i Metro. Inför sista ansökningsdatum den 15 april kommer universitetet återigen att erbjuda chattar bemannade av studievägledare från Studentavdelningen och från olika institutioner.

Vid frågor om kampanjen, kontakta Carolina Andrén, carolina.andren@kommunikation.su.se