Mallar och bilder

Marknadsföringselement och puffar har olika storlek beroende på i vilken yta de placeras. Även utseende kan variera beroende på i vilken yta de ligger, se exempel nedan. Tänk på att de bilder som läggs in i marknadsföringselement och puffar ska följa universitetets bildkoncept och manér.

Du kan skapa marknadsföringselement och puffar direkt i produktionsverktyget eller ladda hem mallar för Photoshop från mediabanken. I mediabanken kan du ladda ner bilder.
Om mallarna i Produktionsverktyget
Om mallarna i Photoshop
Om bilder
Produktionsverktyg och mediabank

Marknadsföringselement

Text på bild

Toppyta på Startsida A, Startsida B, Ingångssida

Löpsedel på Startsida B (om ej i toppytan), Ingångssida

 

 

Text med dekorelement och profilfärg

Toppyta på Startsida A och Ingångssida (universitetsblå)

Toppyta på Ingångssida Utbildning (eld), Forskning (vatten), Samverkan (himmel), Om oss (oliv)

Puffar

Puffar placeras i de smalare spalterna (högerspalt, vänsterspalt, höger- och vänster mittspalt).
Puffar som länkar till webbsidor inom universitetet ska använda profilfärgerna, kan ha en eller två textrader och ett dekorelement eller bild. Dekorelementet kronorna ska ej användas.

Observera att det bara får finnas en puff med dekorelement i en högerspalt, undantag är startsida där det får finnas två puffar med dekorelement.
Puff/teaser med text och färgad bakgrund får inte läggas i den bredare löpsedeln.