Forskardagarna 2014

Ansvarig: Samverkansavdelningen
E-postforskardagarna@su.se
Mer information: su.se/forskardagarna

Program för Forskardagarna 2017

Under årets Forskardagar botaniserade besökare bland Stockholms universitets allra senaste forskningsrön, presenterade av våra nyfikna och nyblivna doktorer.

Möt några forskare som pratar om sin forskning inför Forskardagarna 2014

• pl liten Karl XII, kåldolmar och kaffe 2014-09-19 Paul Levin, statsvetare som forskar om Turkiet, Europa och internationella relationer berättar om varför Turkiet är ett så intressant land.
  • ss liten Se det största i det minsta 2014-09-19 Sara Strandberg, fysiker som brinner för att förstå vår plats i universum och vad vi egentligen gör här?
  • gö liten Upptäcka nya livsformer i universum 2014-07-02 Göran Östlin, astrofysiker vid Stockholms universitet, brinner för att upptäcka universum. I en kort film berättar han om sitt arbete som forskare och vilka olika frågor som han söker svar på när han studerar galaxer.
  • ea liten Bygga broar med kinesiska 2014-06-12 Eva Aggeklint forskar kring den samtida kinesiska konsten. Hon brinner för att prata med människor på deras språk för att få reda på hur de tänker och känner. I en kort film berättar hon om sin forskning och varför hon fastnade för kinesiska.