Teresa Elkin PostilaLektor
Om mig
Fil.dr., lektor
Avdelningen för förskollärarutbildning och förskoleforskning
Undervisning
- Förskoledidaktik med inriktning mot naturvetenskap och hållbar utveckling, 12 hp
- Early Childhood Education Focusing on Science and Education for Sustainability, 12 credits (ECTS)
- Förskoledidaktik med inriktning mot matematik och teknik, 12 hp
- Självständigt arbete
- VFUI
Forskning
Avhandlingsprojekt
(O)ändligt vatten. En studie om hur förskolebarn som kännare engageras i samhälleliga miljöfrågor
Syftet med avhandlingsprojektet är bland annat att tillsammans med förskolebarn i 3-5 års åldern på olika sätt utforska aktören vatten för att därigenom studera former och metoder för engagemang och medverkan i samhälleliga och naturvetenskapliga miljöfrågor.
Nyckelord
posthumanism, nymaterialism, metod, metodologi, miljöfrågor, vatten
Handledare
Anna Palmer (Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen, Stockholms universitet)
Linnea Bodén (Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen, Stockholms universitet)