• Jenny Kallstenius intervjuades om segregation, integration och skolval i SVT Aktuellt den 18 november 2010.
  • Charlotta Hedberg och Bo Malmberg har skrivit en debattartikel om de nya reglerna för arbetsmigration, "Nu prövas nya reglerna
  • för arbetsmigration", Västerbottens Kuriren, 2010-10-21.
  • Tove Pettersson medverkade i "P3 Nyheter granskar" i reportaget "Polisen i förorten" den 8 september.Sveriges radio P3
  • Nihad Bunar har intervjuats om nyanlända flyktingbarn i Rapport i SVT den 4 april 2010.
  • Mahmood Arai har intervjuats om hur byte av namn för utrikes födda påverkar lönen. Sydsvenska Dagbladet 8 februari 2010.
  • Ryszard Szulkin, professor i sociologi och Tove Pettersson, docent i kriminologi, har den 26 februari 2010 blivit intervjuade på DN.se om segregation i Stockolm.