Aktuell information

Här publiceras aktuell information som rör ämnesområdet Mellanösterns språk och kulturer. Du kan också se aktuella händelser som seminarium, öppna föreläsningar eller workshops.

Opponering - Kandidatuppsatser (MENA, HT19)

Välkommen till årets första opponering av kandidatuppsatser 16 januari. Fyra intressanta studier ska denna gång läggas upp för opponering. Alla är välkomna!

Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI) söker praktikant till enheten Säkerhetspolitik, vår 2020

Är du i slutskedet av din utbildning och intresserad av att göra praktik på en arbetsplats där det pågår spännande projekt inom försvar och säkerhet? Just nu söker FOI:s avdelning Försvarsanalys praktikant till enheten Säkerhetspolitik, inom Asien- och Mellanösternprojektet under våren 2020.

Surayt-Aramaic Online Project

Stockholm University is part of the Surayt-Aramaic Online Project 2017-2020.