”Mentorsprogrammet hjälper mig att få perspektiv på saker och ting”

Kalle Berggren vid Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen deltar i Mentorsprogrammet. Han menar att det har varit värdefullt att få ta del av mentorns perspektiv, men även att tvingas formulera sina egna tankar.

Kalle Berggren, biträdande lektor vid Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen. Foto: Niklas Björling, Stockholms universitet.

I Mentorsprogrammet matchas juniora forskare med seniora forskare som kan bidra med sina erfarenheter. Syftet är att mentorsparet, som alltid kommer från olika ämnesområden, ska få utbyte av varandra.

Kalle Berggren deltar som mentand i årets omgång. Att han redan är rutinerad med en doktorsavhandling i sociologi och en docentur i genusvetenskap tror han har påverkat relationen till mentorn.

Läs hela intervjun med Kalle Bergren.