Ny bok om att bli fritidshemslärare

Linnéa Holmberg, postdoktor och universitetslektor på BUV, är aktuell med en ny bok om att bli fritidshemslärare. Säkert intressant även för dig som redan är verksam som fritidshemslärare.

Omslag till boken "Att bli fritidshemslärare"
"Att bli fritidshemslärare" av Linnéa Holmberg, postdoktor och universitetslektor på BUV, Stockholms universitet.

Boken Att bli fritidshemslärare av
Linnéa Holmberg belyser på olika sätt fritidshemmets plats och funktion, framträdande inslag i fritidshemslärarens yrkesuppdrag och betydande beståndsdelar i fritidshemmets pedagogik m.m.

Att bli fritidshemslärare ger en introduktion till fritidshemsläraryrket. Läsaren får en grundläggande genomgång av yrkesrollen och fritidshemmets unika utbildningsuppdrag.
Läs mer via länken ovan, där hittar du även ett smakprov ur boken samt hela innehållsförteckningen!