Gunnar Norrman får Svenska Akademiens stipendium till postdoktorala språkforskare för år 2023

Svenska Akademiens stipendium till postdoktorala språkforskare utdelas som stöd och belöning till disputerade forskare för värdefulla bidrag till kännedomen om svenska språket. Gunnar Norrman har sedan disputationen publicerat ett flertal vetenskapliga artiklar och är i dag verksam som lektor vid Centrum för tvåspråkighetsforskning på Stockholms universitet.

Gunnar Norrman, doktor. Skärmdump från SU-video.
Gunnar Norrman, filosofie doktor i tvåspråkighet 2020. Skärmdump från SU-video 29 september 2022.

Gunnar Norrman disputerade 2020 vid Stockholms universitet med avhandlingen Age and constraints on language learning. First language retention and second language acquisition in international adoptees.

Svenska Akademiens stipendium till postdoktorala språkforskare

Avhandling (i DiVA): Age and constraints on language learning. First language retention and second language acquisition in international adoptees

Gunnar Norrmans publikationer (i DiVA)

Gunnar Norrman