Håll koll på svensk havsforskning: läs nya Havsutsikt

Nu finns ett färskt nummer av tidskriften Havsutsikt ute! Läs bland annat om en grönare framtid med alger, mikrobernas värld och vårt svenska Galapagos.

Nytt sommarnummer ute

I det senaste numret av Havsutsikt kan du läsa om tångens kärleksliv, om en tångart som utvecklats i Östersjön och om självaste Tant Tång. Du får också läsa om tusenåriga kiselalger, om robotar som används i djuphaven och om en miljösatsning på fartygsbränslen som slog fel.

Havsutsikt är en tryckt och digital tidskrift för dig som vill hänga med i vad som är på gång inom svensk havsforskning. I tidskriften får du svar på många frågor, men också en inblick i de frågor som ännu inte forskningen klarat av att besvara.

Artiklarna är skrivna av forskare och anpassade för en bred publik av redaktionen.

Havsutsikt ges ut av Umeå universitet, Stockholms universitet och Göteborgs universitet inom samarbetet Havsmiljöinstitutet.

Läs Havsutsikt digitalt!