Seminarier

Seminarier vid CeHum

CeHum-seminarier

I CeHum-seminariet presenteras och diskuteras pågående forskning och aktuella projekt. Seminariet är i öppet för verksamma forskare och lärare vid CeHum och för forskare och lärare från andra forskningsmiljöer.

FsSo-seminariet

Det Ämnesdidaktiska forskningsseminariet för skolans och lärarutbildningens samhällsorienterande ämnen (FsSo) vänder sig till dig som är intresserad av ämnesdidaktisk forskning om lärande och undervisning inom de samhällsorienterande ämnena: Geografi, Historia, Religionskunskap och Samhällskunskap.

Historiedidaktiskt seminarium

Projektseminariet ”Från novis till professionell historielärare” är en stödstruktur för ämnesdidaktisk forskning och ämnesdidaktiskt utvecklingsarbete vid CeHum. ”Från novis till professionell historielärare” är ett forskningsprojekt som undersöker undervisning och lärande i historia i Stockholmsregionen.

Foto: Eva Dalin

Postadress

Stockholms universitet, Centrum för de humanistiska ämnenas didaktik, 106 91 Stockholm

Besöksadress

• Personalen inom ämnesdidaktik - samhällsorienternade ämnen: Universitetsvägen 10E, plan 6
  • Personalen inom ämnesdidaktik - estetiska lärprocesser: Svante Arrhenius väg 19, Vita paviljongen
  • Studievägledning och studentexpedition: Universitetsvägen 10E, Hus E, våning 6,  Södra huset

Hitta till oss

I personalkatalogen SUKAT hittar du kontaktuppgifter och besöksadresser till vår personal.

Telefon (växel): 08-16 20 00

T-banestation: Universitetet

Roslagsbanan: Universitetet

Buss: Bussarna 50, 540, 608 samt 670.

Kartor för universitetsområdena