Fysikum på Öppet hus den 18 mars
Den 18:e mars kl 13-18 är det Öppet hus på Stockholms universitet i Aula Magna. Där träffar du Rana Sohlberg och Malva Rydqvist, studievägledare. Hos oss får du reda på hur det är att plugga fysik.

Foto: Jens Olof Lasthein
Den 18 mars 2026 bjuder Stockholms universitet in till Öppet hus. Du har då chansen att träffa våra studenter och medarbetare, få veta mer om vårt stora utbud av utbildningar och hur det är att plugga hos oss. Och inte minst uppleva universitetsmiljön.
Öppet hus äger rum 18 mars kl. 13-18 i Aula Magna på campus Frescati och består av informationspass, mässa och guidade turer. Besöket är gratis och kräver ingen föranmälan.
Senast uppdaterad: 2026-03-10
Sidansvarig: Fysikum