Avslutningsmingel för studenter på SBS

Fredagen den 3 juni firade Stockholm Business School de studenter som blir färdiga med sina studier. Efter pandemin var det var första gången på två år som Stockholm Business School kunde bjuda in alla studenter till ett avslutningsmingel på Restaurang Proviant på Campus Albano.

Foto: Maria Stoetzer
Prefekt Maria Frostling håller tal till alla studenter som avslutar sina studier.

Nästan 400 kandidat- och master studenter samlades i de nya lokalerna. Maria Frostling, prefekt vid Stockholm Business School håll tal till alla studenterna, önskade dem alla lycka till i framtiden och tackade för deras tid på institutionen. I sitt tal tog Maria Frostling bl a upp att en högre utbildning kan bidra till att ge en uppsättning verktyg för att bättre kunna reflektera, tänka kritiskt och att lösa problem på ett strukturerat sätt. Hon tog också upp begreppet ”self-compassion”, att behandla sig själv och andra med vänlighet och respekt och att vara ödmjuk inför komplexa situationer som kanske inte kan lösas med akademisk kunskap.

Foto: Maria Stoetzer
Simon Shafiee, ordförande i Föreningen Ekonomerna håller tal.

Simon Shafiee, ordförande i Föreningen Ekonomerna höll också ett tal, en av de saker han tog upp vara att studietiden är viktig för att knyta livslånga vänskapsband.

Foto: Maria Stoetzer
Studievägledare Linda Kjellman tackar Föreningen Ekonomerna för ett gott samarbete.

Linda Kjellman, studievägledare, tackade Föreningen Ekonomernas ordförande Simon Shafiee och vice ordförande Beatrice Barna för ett gott samarbete.

Foto: Maria Stoetzer
Från vänster: Anna Lönnberg (studievägledare), Beatrice Barna och Simon Shafiee (Föreningen Ekonomerna), Linda Kjellman och Malin Thunholm (studievägledare)
Foto. Maria Stoetzer
Avslutningsmingel på Restaurang Proviant, Campus Albano med snittar och bubbel.