Executive MBA-programmet internationellt ackrediterade av AMBA

Stockholm Business School är glada att berätta att vi återigen har blivit internationellt ackrediterade av AMBA (Association of MBAs) för vårt Executive MBA-program. Endast 2% av MBA-programmen globalt erkänns av AMBA.

Executive MBA-programmet vid Stockholm Business School är ett av två program i Sverige och det enda i Stockholmsregionen som har erhållit denna prestigefyllda utmärkelse.

AMBA:s ackrediteringspanel berömde att institutionens forskning är väl integrerad i undervisningen på Executive MBA-programmet. AMBA anser att programmet värdesätts av både studenter, alumner och arbetsgivare. Panelen lyfter fram att institutionens nya campus kommer att ge goda möjligheter att erbjuda en modern undervisning med ett starkt engagemang för en exekutiv ledarskapsutbildning som ligger rätt i tiden. Hållbarhet och socialt engagemang nämndes av panelen som en väl integrerad del i utbildningen.

Läs mer om AMBA:s ackreditering av Executive MBA-programmet.