Anmäl dig till omtentamen i fysikkurser

I slutet av augusti varje år har Fysikum en vecka där studenter har möjlighet att skriva omtentamen i våra fysikkurser. Så har du en ännu inte avklarad tentamen i någon av våra kurser, passa på!

Under vecka 34 (22–26 aug.) kommer det finnas möjlighet att skriva omtentamen i nästintill alla våra kurser på Fysikum. För att kunna skriva en omtentamen hos oss måste du ha varit registrerad på kursen och du får inte heller ha avklarat kursen sedan tidigare. Du måste även anmäla dig till omtentamen, och det gör du via vårt webbformulär.

Anmälan öppnar två månader innan tentamensdatum. Sista dagen att anmäla sig är en vecka innan tentamensdatum.

För att se exakt tid och datum för omtentamen kan du titta i vårt tentamensschema (var noga att du kollar på augusti 2022): fysik.su.se/studentportal/kursinformation/tentamen/tentamensschema