Ett favoritområde i fysiken!

- Nu när jag har läst många olika och intressanta kurser på fysikprogrammet så har jag fått upp ögonen för ett specifikt område, nämligen "statistisk mekanik". Första terminen läste jag en kurs i termodynamik, vilket var min första inblick i området. Då tyckte jag det verkade komplicerat, och jag hade svårt att få en bra konceptuell förståelse. Men med tiden började jag däremot uppskatta området mer och mer, och idag tycker jag att statistik mekanik är ett av de mest eleganta områdena, eftersom den ger en bra blandning mellan fysik, matematik och filosofi. Vår studentambassadör Henrik Jörnling berättar mer på Facebook!

Gå till Fysikums Facebook där vår studentambassadör Henrik Jörnling berättar mer!