Från kandidatexamen i fysik i Salamanca till utbytesår på Fysikum

Irene Vicente växte upp i staden Salamanca i västra Spanien. - Jag studerade fysik vid universitetet i Salamanca där jag fick chansen att göra ett utbytesår på Fysikum. Jag gillade Stockholm och universitetet så mycket att jag bestämde mig för att flytta dit för min masterutbildning.

Irene Vicente

Jag studerade masterprogrammet i fysik och gillade särskilt kurserna: Maskininlärning för fysiker och möjligheten till praktik i fysik. Nu har jag arbetat på Ericsson i två år.

Hon började som IT-trainee och arbetade som affärsanalytiker och datavetare och nu arbetar hon som AI produktägare.

Mina framtidsplaner är att utveckla och behärska färdigheterna i min nuvarande roll. Dessutom ska jag fortsätta att lära mig nya saker!

Några råd till framtida studenter på Fysikum

Låt inte dina studier definiera vad du vill göra i din karriär. Det finns oändliga möjligheter och de viktigaste färdigheterna är att ha mod och arbeta hårt!

Kurser och program i fysik vid Fysikum