Henrik Jörnling: Hitta en bra balans och tänk på ditt välmående

Som ni alla vet så gillar jag verkligen att plugga fysik, men emellanåt går studenter igenom perioder som kan vara tuffa. Många kan uppleva stress eller andra orostankar, vilket är ett vanligt och återkommande problem som kan vara riktigt energikrävande. Vår studentambassadör för Fysikums Facebook, Henrik Jörnling, berättar om hur man kan hantera svårigheter under studietiden.

Henrik Jörnling, studentambassadör för Fysikums Facebook
Om du är en student som är driven eller allmänt lägger ner mycket tid inför varje kurs, men känner att det blir för mycket, då är det helt okej att stanna upp och ta några steg tillbaka för att återhämta sig.

Institutionen man pluggar på kommer att vara förstående och hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Samtidigt behöver man inte oroa sig över att hamna efter i sitt arbete, det går alltid att planera och strukturera om. För det viktigaste är ditt välmående och att man har en bra balans i livet tillsammans med plugget. För i slutändan ska det vara kul att plugga!

Genom att jag själv har hittat en bra balans och tänker på mitt välmående, så upplever jag att det är minst lika kul att plugga som när jag började.

/Henke

Jag rekommenderar att kolla igenom olika workshops universitetet erbjuder!