Kandidatarbetet i fysik ✨

En av anledningarna till att jag valde att studera ett kandidatprogram (till skillnad från t.ex civilingenjörsprogram) var det stora fokuset på kandidatarbetet. Chansen att äntligen få själv sätta mig in i ett fysikproblem jag tycker är intressant! 🔍 Vår studentambassadör för Fysikums Facebook, Eleonora Svanberg, berättar om hur hon jobbar med sitt kandidatarbete.

Eleonora Svanberg, fysikstudent, berättar om sitt kandidatarbete
Nu när alla tentor är över är det precis det jag håller på med. Min handledare tillhör forskningsgruppen CoPS (Cosmology, Particle Astrophysics and Strings) och jag har fått en plats i deras korridor där jag spenderar mina dagar med att läsa artiklar, derivera ekvationer och hänga med de andra studenterna som är här. Som en riktig forskare!