Nya forskningssidorna på Fysikums webbplats är publicerade

I dagarna publicerades de nya forskningssidorna på Fysikums webbplats. De är nu integrerade med varandra vilket betyder att man enkelt kan se alla Fysikums forskningsämnen, forskargrupper, forskningsprojekt och respektive forskare. Som med alla webbplatser pågår ständiga förbättringar varför vi gärna tar emot korrigeringar och kompletteringar.

Nya forskningssidorna på Fysikums webbplats. New research pages on the Fysikum web.

Projektet Webb2021

Webbprojektet har innefattat hela Stockholms universitet. Fysikums utbildningssidor blev klara under 2021 och i januari 2022 lanserades sidorna Om institutionen. I december 2022 publicerades våra nya forskningssidor som innehåller alla ämnesområden, forskargrupper, projekt med mera.

Webbarbete i ständig förändring

På en webbplats pågår ständiga förändringar och en del arbete återstår innan allt under Forskningssidorna är klart.

Ser du något som behöver korrigeras eller kompletteras får du gärna höra av dig till fysinfo@fysik.su.se.

Våra forskare kommer i början av nästa år få möjlighet att själva arbeta med sina befintliga sidor.

Varje år skapas nya projekt och därmed också nya projektsidor.

Fysikums webborganisation

Vår webborganisation består av Gunilla Häggström som är Fysikums kommunikatör och huvudredaktör för den svenska och engelska webbplatsen.
Filippa Koskelainen är vikarierande studievägledare för Fysikum och är delredaktör för Utbildningssidorna.

Emely Lindblom Kjellsson är universitetslektor på Medicinsk sjukhusfysik och är delredaktör för Forskningsidorna.

Ronni Barouta är systemtekniker och delredaktör för Om institutionen och ger support till alla delar av webbplatsen.

Alexandra Lundholm är studieadministratör för Basåret och delredaktör för dessa sidor.

Fysikums webborganisation