Vad ska jag göra efter min kandidatexamen i fysik?

Något jag älskar med kandidatupplägget är att det bygger upp för möjligheten med miljöombyte om man vill plugga vidare. Jag som länge tyckt om England kände att det här var ett bra tillfälle att ta mig dit, och ska därför plugga min master vid University of Cambridge. Att välja master var inte heller helt lätt, men min nuvarande utbildning är så pass bred att det fanns många valmöjligheter. Jag vill gå åt det teoretiska hållet och gärna utöka mina matematiska kunskaper; så jag valde tillämpad matematik — med målet att läsa kurser i en härlig blandning av både teoretisk fysik och “ren” matte. Jag ser oerthört mycket fram emot att spendera ett år i England!

Eleonora Svanberg, fysikstudent, berättar om sina planer efter kandidaten
Foto: Privat

Läs mer om vår studentambassadör Eleonora Svanbergs framtidsplaner på Fysikums Facebook!