Vi tackar studentambassadör Karolina Anurova!

Under vårterminen 2023 har studentambassadör Karolina Anurova publicerat inlägg om sina studier i Fysikums sociala medier. Karolina studerar sista året på kandidatprogrammet i fysik och berättar här om sina framtidsplaner. Vi tackar Karolina och söker nu nya studentambassadörer till hösten.

Karolina Anurova, student på kandidatprogrammet i fysik och studentambassadör

Vad du tycker har varit roligt med att vara ambassadör för Fysikums sociala medier?

Att få dela med mig mitt perspektiv över hur det är att studera här på SU och reflektera över det. Dessutom har jag tyckt om friheten att få välja ämnen, och kunna lyfta det jag känner är viktigt, men samtidigt kunna fråga om input när jag väl inte vetat vad jag ska skriva om.

Vad du har för planer fram över?

För mitt sista år på kandidaten har jag bytt inriktning till meteorologi, oceanografi och klimatfysik. Jag ser mycket fram emot att få kombinera min kärlek för fysik och natur, och helt enkelt kunna grotta ner mig i dessa ämnen. Sedan så har jag mycket annat kul på gång, som att flytta utomlands, och så har jag precis gått med Klimatstudenterna där vi arbetar för att hjälpa de svenska lärosätena med sitt klimatarbete.

Vad rekommendar du till andra studenter som vill bli ambassadör och inför deras kommande studier?

Självklart vill jag rekommendera andra till att bli studentambassadör, men också till studentengagemang generellt, vare sig det är att förbättra kurser genom FÄR, ta del av det sociala i Naturvetenskapliga föreningen eller att hjälpa sökande studenter på mässor etc.. Våga testa på olika saker, lär dig något nytt och hitta det som känns givande för dig!

Kandidatprogrammet i fysik på Fysikum