Wilma Svedlund - en av våra nya ambassadörer för sociala medier

Eftersom våra tidigare studenter har gått vidare med nya utmaningar presenterar vi nu en av de nya ambassadörerna för Fysikums sociala medier. Wilma Svedlund är först ut och hon har varit med på ett samarbete mellan SU och UCL i London. Här berättar hon mer om sig själv.

Wilma Svedlund ska börja andra året på Kandidatprogrammet i fysik nu i höst 2022. Hon gick samma program på Uppsala universitet, men var inte nöjd utan bytte till Stockholms universitet och är nu jättenöjd med att studera på Fysikum.

Wilma Svedlund

– Det känns mer personligt här, till skillnad från i Uppsala där det var många studenter från hela Sverige. I Stockholm får man även ta del av storstadslivet - vilket jag som kommer från lilla Avesta i Dalarna tycker är kul. Jag gillar också att man inte blir ”utanför” kompisgänget om man inte deltar i aktiviteter utanför studierna, vilket var fallet i Uppsala.

Vilken är din vision för ambassadörsskapet för Fysikums sociala medier?

– Jag vill få fler från andra städer i Sverige att upptäcka Stockholms universitet och speciellt Fysikum. Jag har många bra lärare här och det finns många olika studieplatser i våra lokaler beroende på vad man känner för - mysiga och moderna, diskreta och öppna.