Poddavsnitt med Lars Calmfors om universitetens "tredje uppgift"

Hör Calmfors tillsammans med Carl-Henrik Heldin (professor i molekulär cellbiologi och ordförande i Nobelstiftelsen), David Sumpter professor i tillämpad matematik vid Uppsala universitet) och Evelina Vågesjö (VD för Ilya Pharma AB) diskutera vikten av att kommunicera sin forskning till en bredare publik.

Mellan den 18-19 maj organiserade SCAS (Swedish Collegium of Advanced Studies) vid Uppsala universitet ett tvärvetenskapligt symposium - "Opening the Ivory Tower Wide" - om universitetens samverkan med det omgivande samhället (den så kallade tredje uppgiften).

I följande poddavsnitt kan ni höra forskarnas personliga tankar om vikten av att kommunicera sin forskning till en bredare publik, varför de har valt att göra detta, deras erfarenheter av att stå i detta rampljus, med mera.

Klicka nedan för att komma till avsnittet som är helt på engelska.

SCAS Talks - Opening the Ivory Tower Wide