Vill du bli Wallander-stipendiat på SOFI?

Du som har disputerat under läsåret 2023/2024 kan nu söka vår postdoc-tjänst med nominering till Handelsbankens Wallanderstipendium. Vi vill ha din ansökan senast den 15:e januari 2024.

Södra huset i Frescati i solsken
Institutet för social forskning (SOFI) är beläget på Stockholms universitets Campus Frescati.

Nu tar vi emot ansökningar till en postdoc-tjänst med nominering till Handelsbankens Wallanderstipendium. Detta stipendium ger full finansiering för en treårig forskningstjänst. Startdatum är januari 2025 och den nominerade ska ha disputerat under läsåret 2023/2024, gärna från ett svenskt universitet. Om behovet finns finansierar SOFI övergångsperioden mellan disputationen och januari 2024. Om banken ger avslag på nomineringen garanteras personen ändå en tvåårig tjänst som postdoc hos oss.

Sökande ombedes skicka följande information till Johanna Rickne (johanna.rickne@sofi.su.se) senast den 15:e januari 2024:

• CV
  • Ett exempel på sin forskning (artikelmanuskript eller avhandlingskapitel)
  • En motivering av varför du vill jobba på SOFI och en sammanfattning av den forskning som du skulle utföra under din tid som stipendiat (ca 1 A4-sida).

Det går också bra att höra av sig med frågor om SOFI som forskningsmiljö. Frågor om anslaget bör dock riktas till Handelsbankens forskningsstiftelser.

Frågor och svar om Handelsbankens forskningsstiftelser