Hos oss blir du lärare från förskoleklass till gymnasienivå, dramapedagog eller kulturskolepedagog. Du som redan undervisar kan fördjupa eller komplettera dina kunskaper.
Kerstin Hudner Sidén har parallellt med sitt läraruppdrag deltagit i den ämnesdidaktiska forskarskolan. Hennes uppstas handlar om elevstyrda diskussioner i samhällskunskapsundervisningen.
Den 13 december försvarade Kerstin Danckwardt-Lillieström sin avhandling Att levandegöra kemi. Läs intervjun där hon berättar vilken betydelse drama kan ha för att hantera komplexa och värderingsfyllda frågor.
Den 10 januari släppte Inger Eriksson, Sebastian Björnhammer och Ann-Sofie Jägerskog en ny bok i serien om undervisningsutmaningar. Denna gång är fokus på undervisning i skolåren 7-9.
Vilka verktyg och insikter krävs för att skriva och presentera forskning om utbildning i, med och genom konst? Det har doktorander och forskare fördjupat sig i under två intensiva och mycket givande workshops, som avslutades den 10 januari.
Anna Persson disputerade 2024 på sin doktorsavhandling i nordiska språk: Comparing theories of pre-linguistic normalization for vowel perception. Institutionen för svenska och flerspråkighet vid Stockholms universitet