Ny institution och ny webb

Vid årsskiftet bildades nya Institutionen för ämnesdidaktik vid Stockholms universitet. Nu har även vår nya webb lanserats.

Nyfikna personer tittar på en webbplats
Tre institutioner blev en. Nya Institutionen för ämnesdidaktik har nu fått en egen webbplats. Foto: Mostphotos

Den 1 januari 2022 förverkligades den planerade sammanslagningen av Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik, Institutionen för språkdidaktik och Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik. Nu har nya Institutionen för ämnesdidaktik även fått en egen webbplats.

För våra studenter innebär inte sammanslagningen någon större skillnad. Lärare, utbildningsadministratörer och studievägledare arbetar som vanligt inom respektive program och ämne.

Välkommen att utforska vår nya webb! Börja gärna med sidan Under utbildningen:

Bra att veta när du studerar vid Institutionen för ämnesdidaktik

Större omorganisation

Sammanslagningen av de tre ämnesdidaktiska insitutionerna är en del i en större omorganisation, vars mål är att göra Stockholms universitets lärarutbildningar ännu bättre.