På gång vårterminen 2023

– God fortsättning på det nya året! Jag hoppas ni alla har haft en skön och avkopplande jul- och nyårshelg. Nu har en ny termin dragit igång – och vi har massor av spännande arbete framför oss. Jag ser fram emot en givande termin tillsammans med er!

Anna Chryssafis.
Anna Chryssafis. Foto: Privat.

Kort om vad som händer

– Under våren kommer vi att arbeta med aktiviteter för de mål vi har satt upp i verksamhetsplanen. Vi kommer också att arbeta med resultatet av medarbetarundersökningen.

– Tre av institutionens utbildningar ska granskas inom ramen för SU:s kvalitetssäkringssystem under 2023. Detta innebär att vi under våren kommer att skriva utbildningsrapporter som ska granskas av en särskild utsedd granskningsgrupp, med representation från olika fakulteter och sektioner inom universitetet.

Här kan du läsa mer om hur granskningarna går till

Utbildningar som ska granskas är:

• De estetiska, humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik (avancerad nivå)
  • De estetiska ämnenas didaktik (grundnivå)
  • Ämnesdidaktik med inriktning mot de estetiska, humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik (forskarutbildning)

Samlokalisering

– Arbetet med samlokaliseringen pågår. Målsättningen är att vi ska vara samlokaliserade inför höstterminen 2023. Vi återkommer med information om detta i kommande nyhetsbrev.

Gemensam FoU-dag

– Den 14 juni kommer vi att anordna en FoU-dag för hela institutionen. Tanken med dagen är att skapa sammanhållning och gemenskap inom institutionen genom att medarbetare – forskare, lärare och TA-personal – presenterar ett utvecklingsarbete, forskningsprojekt eller något annat som kan vara intressant för andra på institutionen.

– FoU-dagen är tänkt att återkomma i juni varje år och fungera som gemensamt institutionsmöte för all personal. En arbetsgrupp har utsetts för att organisera dagen.

Förändringar i programledningen

– Steven Dahl ersätter Johan Sandahl som programrådsordförande och programansvarig för Ämneslärarprogrammet och Anna Pansell ersätter Kicki Skog som programansvarig för Grundlärarprogrammet 4-6 under Kickis sabbatstermin i Sydafrika.