Lena Sjögren utsedd till årets lärare

Lena Sjögren, lektor på Institutionen för arkeologi och antikens kultur, är en av de fem universitetslärare som blivit tilldelad Stockholms universitets pedagogiska pris ”Årets lärare”.

I år nominerades 259 lärare vid 44 institutioner och de som har deltagit i nomineringen är både medarbetare och studenter. Årets lärare får en prissumma på 50 000 kronor var som kan användas till vidareutveckling inom sitt område.

Lena har utsetts till årets lärare för sitt engagemang och förmåga att skapa en lustfylld undervisning för sina studenter. Hon har bland annat lyckats skapa en god struktur åt historiskt röriga skeenden för att underlätta lärandet samt hjälpt eleverna med att utvecklas i sitt självständiga och källkritiska förhållningssätt.

Illustration: Sara-Maria

Årets lärarpristagare utsedda