Asienbiblioteket stänger: boksamlingarna flyttar till Frescati

I samband med att Institutionen för Asien- och Mellanösternstudier flyttar från Kräftriket till campus Frescati kommer Asienbibliotektet att stängas permanent. Asiensbibliotekets samlingar flyttas då till Frescatibiblioteket.

Det innebär att låntagare har tillgång till Asienbibliotekets böcker fram till och med 10 juni. Sedan kommer böckerna att vara otillgängliga för lån i ett par veckor innan de åter är tillgängliga i Frescatibiblioteket från och med 27 juni.

De cirka 2500 titlar som har varit utlånade under de senaste tio åren kommer finnas tillgängliga i öppna samlingar och hamna på olika platser i Frescatibiblioteket. De flesta böcker kommer hamna i årssvitssamlingen på Frescatibibliotekets plan 5. Asienbibliotekets REF samling som består av ordböcker och lexikon kommer under hösten 2022 att integreras i Frescatibibliotekets REF samling som finns vid entréplan.

Om du har frågor om samlingar eller lån kan du kontakta Frescatibiblioteket via chatt, e-post eller telefon, eller genom att besöka bibliotekets frågeforum (FAQ).

Universitetsbiblioteket vid Frescati
Universitetsbiblioteket i campus Frescati. Foto: Ingmarie Andersson