Nya nätbaserade distanskurser under höstterminen 2022

Från och med höstterminen 2022 kommer ett antal kurser i Asiens och Mellanösterns språk och kulturer att bli nätbaserade distanskurser.

I huvudområdet Asiens språk och kulturer kommer Koreanska I och Mangastudier att erbjudas som distanskurser från och med HT22. Även Koreanska II kommer från och med vårterminen 2023 att ges som nätbaserad distanskurs.

Detta innebär att utbildning eller eximination av dessa kurser inte längre kommer att ske på campus.

Sex nya kurser i Mellanösterns språk och kulturer är också digitala distansutbildningar under höstterminen 2022: Mellanöstern- och Nordafrikastudier I, Mellanöstern: Religioner och tidig historia, Mellanösterns moderna historia: 1500-1920, Mellanösterns samtida historia: 1820-2020 och Politik och utveckling i Mellanöstern.

Anmälan till HT22 öppnar 15 mars. Sista anmälningsdag är 19 april.

Institutionens hela utbildningsutbud hittar ni på vår webb.

Våra utbildningar

Vy över Kairo, Egypten. Foto: Sergii Kolesnyk, MostPhotos