Nytt doktorandnätverk: EQUINODE

Är du doktorand och intresserad av forskning om ojämlik hälsa? Välkommen till det nya doktorandnätverket EQUINODE.

Styrelsen för Centre for Health Equity Studies (CHESS) vid institutionen för folkhälsovetenskap, Stockholms universitet, har tagit initiativ till en ny doktorandsamverkan: EQUINODE – Doctoral Students in Health Equity Research.

Nationell plattform för samarbete

Syftet med denna samverkan är att erbjuda doktorander en plattform för utbyte kring forskning om ojämlikhet i hälsa. Föreläsningar, artikelseminarier och workshops är del av de planerade aktiviteterna.

Är du intresserad av att gå med i EQUINODE?

Samverkan är öppen för alla doktorander antagna vid ett svenskt universitet och med ett intresse av ojämlikhet i hälsa. Anmäl ditt intresse till samarbetets koordinator Karl Gauffin (karl.gauffin@su.se).

EQUINODE – Doctoral Students in Health Equity Research