Bjöd in alla doktorander vid Stockholms universitet till en exklusiv live-streamad konsert

Doktorandrådet vid Institutionen för kultur och estetik arrangerade en live-streamad konsert med artister från USA och Brasilien. Konserten, som gavs fredagen 11 juni, gav en möjlighet för doktorander vid Stockholms universitet att mötas över ämnesgränserna och delta i en exklusiv upplevelse tillsammans.

Konsert. Foto: Adedotun Adegborioye, Unsplash.

Konserten genomfördes med stöd för sociala evenemang från Stockholms universitets studentkår (SUS). Doktorandrådet vid Institutionen för kultur och estetik erhöll ca. 26 000 kr för aktiviteten och kunde då bjuda in 100 doktorander vid Stockholms universitet (SU) till den privata live-föreställnigen online.

Det kändes jätteroligt att kunna erbjuda en live-streamad konsert till alla doktorander på SU och dela upplevelsen med dem. Att vara doktorand kan ofta vara rätt isolerat och ensamt, inte minst under pandemin – så vi kände att vi ville organisera något för att få doktoranderna att mötas och uppleva något som inte alls har med studierna, akademin eller pandemin att göra,

säger Sofia Iaffa Nylén, doktorand i litteraturvetenskap vid Institutionen för kultur och estetik.

Firade in sommaren tillsammans

Konserten anordnades som en festlig sammankomst vid terminsavslutningen och doktorander från Humanistiska fakulteten, Samhällsvetenskapliga fakulteten och Naturvetenskapliga fakulteten deltog i evenemanget.

Här kan du se artisterna som spelade för universitetets doktorander.

Konsert. Foto: Chris Zhang, Unsplash.