Ny administrativ chef vid Institutionen för kultur och estetik

Maria Gärdelöv har tidigare varit administrativ chef vid Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot humaniora och samhällsvetenskap och vid Institutionen för etnologi, religionshistoria och genusvetenskap. Nu är Maria vår nya administrativa chef och hon ser fram emot att få arbeta närmare utbildningen och forskningen igen.

Maria Gärdelöv. Foto: Privat.

Maria Gärdelöv har tidigare arbetat som administrativ chef vid Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot humaniora och samhällsvetenskap, där hon var med och byggde upp administrationen efter sammanslagningen mellan Lärarhögskolan och Stockholms universitet. Sedan var hon administrativ chef vid Institutionen för etnologi, religionshistoria och genusvetenskap. 2016 började hon arbeta som controller för Humanistisk fakultet och har därefter varit controller även för Juridisk fakultet, Samhällsvetenskaplig fakultet och så småningom Humanvetenskapliga området, främst med ansvar för fördela, följa upp anslagsmedel och utbildningsverksamhet, utveckla rutiner och processer och att stödja institutioner ekonomiarbetet.

På institutionsnivån finns universitetets kärna

När Maria Gärdelöv nu återvänder till institutionsnivån, som administrativ chef vid Institutionen för kultur och estetik, så ser hon särskilt fram emot att få arbeta närmare utbildningen och forskningen igen.

Jag ser fram emot att komma tillbaka till kärnan av universitetets verksamhet!

säger Maria Gärdelöv.

Maria tycker att det ska bli roligt att få inblick i institutionens utbildningar, forskningsprojekt och all övrig verksamhet som finns och frodas inom institutionen. Och hon ser fram emot att tillsammans med kollegorna i administrationen och ledningen anta utmaningarna med att komma tillbaka till "normalitet" efter Corona-pandemin.