Ny antologi publicerad i bokserie vid Institutionen för kultur och estetik

Den nya antologin vänder sig till alla som är intresserade av den pågående digitaliseringen av kulturen och samhället och dess krav på nya forskningsmetoder. Antologin, Digital Human Sciences: New Objects – New Approaches (red. Sonya Petersson), publicerades den 8 juni på Stockholm University Press, i Institutionens för kultur och estetik bokserie Studies in Culture and Aesthetics.

Bland författarna i antologin finns flera forskare från Institutionen för kultur och estetik: Sonya Petersson, som också är redaktör, Amanda Wasielewski, Anna Dahlgren, Christer Johansson, och Karolina Uggla (nu vid Mälardalens högskola).

Alla som är intresserade av den pågående digitaliseringen av kulturen och samhället och dess krav på nya forskningsmetoder, teoretiska horisonter och multidisciplinära ramverk kan ha glädje av antologin Digital Human Sciences: New Objects – New Approaches.

Här kan du ladda ner och läsa boken i sin helhet