Press och media

Här finns stöd för dig som arbetar som journalist eller inom media och söker kontakt med forskare vid Institutionen för kultur och estetik.

Närbild på kvinnas händer som håller i mikrofoner och block och penna.
Foto: Mihajlo Maricic / Mostphotos

Vid vår institution finns forskare i idéhistoria, konstvetenskap, curating, kulturarvsstudier, litteraturvetenskap, musikvetenskap, och teatervetenskap.

Här arbetar en kommunikatör med att förmedla aktuella händelser om vår forskning och samverkan med det omgivande samhället.

Följ oss på Twitter

Presskontakt

Vid institutionen finns kontaktpersoner för press under kontorstid. Är du journalist och söker forskarexpertis på ett ämne? Störst chans att hitta en forskare som kan medverka i media har du om du är ute i god tid.

Kommunikatör

Joanna Bong Lindström
E-post: joanna.lindstrom@su.se

Prefekt

Boel Hackman
E-post: boel.hackman@littvet.su.se

Stockholms universitets centrala presstjänst

Universitetets presstjänst förmedlar aktuella händelser från Stockholms universitets forskning, utbildning och övrig verksamhet.

Presstelefonen bemannas vardagar kl. 7-20 samt helger kl. 8-20.

Till presstjänsten

Pressbilder

Pressbilder på våra forskare finns i universitetets mediabank. Vid frågor om användning, kontakta gärna kommunikatören vid vår institution.

Instruktioner och länk till mediabanken

På denna sida