2020 MKV Praktikstudie

Praktikant - Alumnstudie i kursen "Medie- och kommunikationsvetenskap: Kvalificerad yrkespraktik" – arbetslivserfarenhet och arbetssituation våren 2020

Vårterminen 2020 gavs kursen Medie- och kommunikationsvetenskap: Kvalificerad yrkespraktik för första gången. Syftet med kursen är att erbjuda studenter med huvudämne MKV en möjlighet att tillämpa och reflektera över sina ämneskunskaper i en arbetslivskontext och samtidigt förbättra sin anställningsbarhet inom något av de yrken huvudämnet utbildar för. Mot slutet av kursen erbjöds studenterna svara på en enkät med fokus på arbetsuppgifter, praktikens relevans för arbetslivserfarenhet och huvudområdet MKV, handledning och den specifika situationen p.g.a. Covid-19.

Praktikant/Alumnstudie Medie- och kommunikationsvetenskap: Kvalificerad yrkespraktik – arbetslivserf (511 Kb)

Mkv Praktik enkät.pdf (127 Kb)

Alumn- och utbyteskoordinator
På denna sida