15/7 öppnar sen anmälan till obligatoriska kurser inför HT24

Du som är antagen till juristprogrammet och ska läsa obligatoriska kurser som förstagångsregistrerad på termin 2 till halva termin 7 måste inför varje termin anmäla vilka kurser som du ska läsa och tacka ja till dessa.

Anmälningsförfarandet är endast till för att du ska kunna webbregistrera dig.

Foto: Viktor Gårdsäter

Har du glömt att anmäla dig?

Den 15 april var sista anmälningsdag för anmälan till våra obligatoriska kurser inom juristprogrammet till höstterminen 2024.

För dig som missade denna deadline finns möjlighet att göra en sen anmälan från 15 juli via antagning.se.

Om du uppfyller förkunskapskraven för dina nästkommande kurser och är aktiv student har du platsgaranti även om du anmäler dig genom att göra en sen anmälan.
Om du inte uppfyller förkunskapskraven men kan webbregistrera dig i augusti så har dispens automatiskt beviljats.

Läs även mer om anmälan till obligatoriska kurser här.

www.antagning.se

Välj ”Logga in” i menyn och sedan inloggning via ”Är du redan student?”. Välj ”Stockholms universitet” i listan. Efter att du har loggat in var noga med att kontrollera och ev. uppdatera dina kontaktuppgifter. Klicka på fliken ”Utbildningar” och då kommer en ruta upp. Bocka i rutan ”Visa endast kurser inom mitt program som jag kan söka”.

Observera: Från och med 1 januari 2024 måste du som student tillfälligt logga in i Ladok på annat sätt än du brukar.
Läs mer om hur du ska göra här