Video och podcasts från SCILJ:s seminarier

Stockholm Centre for International Law and Justice (SCILJ) har gjort en samling seminarier, föreläsningar och workshops som anordnats av centret tillgängliga i form av videor och podcasts. Dessa är öppet publicerade och kan nås av alla med intresse för internationell rätt.

Nationella flaggor
Foto: Paul Wishart / Mostphotos

Stockholm Centre for International Law and Justice (SCILJ) är en del av juridiska institutionen vid Stockholms universitet. Dess uppdrag är bland annat att utveckla forskning inom internationell rätt, särskilt förhållandet mellan internationell rätt och andra rättssystem och mellan internationell rätt och internationell politik och etik, att stärka banden mellan akademi och praktik samt att synliggöra internationell rätt i det offentliga samtalet.

Centret anordnar löpande ett brett utbud av aktiviteter med framstående akademiker. Några av dessa evenemang har också gjorts tillgängliga på SCILJ:s webbsida, på sidan "Media". Här hittar du videor och poddar från en utvald samling seminarier, föreläsningar och workshops som centrumet har anordnat - till exempel med professor emeritus Said Mahmoudi, dr Agata Fijalkowski, professor Elies van Sliedregt med flera.

Välkommen!

SCILJ Media - Videos and Podcasts