Genom att eleverna får öva sig i att göra iakttagelser om vår omvärld kan de lära sig om det naturvetenskapliga arbetssättet. Här ges några exempel på laborationer man kan genomföra med eleverna på temat Kost och hälsa.
Bitter apelsin
Kemin ger oss kunskap om materien på en nivå, som kan förefalla ofattbart liten. Vi kan inte uppleva den direkt med våra sinnen. Det är därför viktigt att starta från en makroskopisk nivå, som direkt kan upplevas av barnen.
Kemin ger oss kunskap om materien på en nivå, som kan förefalla ofattbart liten. Vi kan inte uppleva den direkt med våra sinnen. Det är därför viktigt att starta från en makroskopisk nivå, som direkt kan upplevas av barnen.
Kemin ger oss kunskap om materien på en nivå, som kan förefalla ofattbart liten. Vi kan inte uppleva den direkt med våra sinnen. Det är därför viktigt att starta från en makroskopisk nivå, som direkt kan upplevas av barnen.
Kemin ger oss kunskap om materien på en nivå, som kan förefalla ofattbart liten. Vi kan inte uppleva den direkt med våra sinnen. Det är därför viktigt att starta från en makroskopisk nivå, som direkt kan upplevas av barnen.
Kemin ger oss kunskap om materien på en nivå, som kan förefalla ofattbart liten. Vi kan inte uppleva den direkt med våra sinnen. Det är därför viktigt att starta från en makroskopisk nivå, som direkt kan upplevas av barnen.
Kemin ger oss kunskap om materien på en nivå, som kan förefalla ofattbart liten. Vi kan inte uppleva den direkt med våra sinnen. Det är därför viktigt att starta från en makroskopisk nivå, som direkt kan upplevas av barnen.
Kemin ger oss kunskap om materien på en nivå, som kan förefalla ofattbart liten. Vi kan inte uppleva den direkt med våra sinnen. Det är därför viktigt att starta från en makroskopisk nivå, som direkt kan upplevas av barnen.