För att kunna gå på de olika gratis motionspass för universitetsanställda i Frescatihallen behöver du ett SU/Medley-motionskort. Du omregistrerar ditt kort inför en ny termin eller får som nyanställd ett nytt kort i hallens reception fr.o.m. 4/1. Ta med din legitimation, så att personalen kan kolla att du står med på listan över anställda. (För forskarstuderande som inte har en anställning vid universitetet fordras att institutionen kontaktar Personalavdelningen – i första hand Tarja K.).

När du vill gå på ett pass:
– Du kan antingen boka en plats till ditt pass (rekommenderas) i förväg* via länken: www.medley.se/boka, via appen (sök på "Medley" på Appstore eller Play Butik) eller komma på en så kallad drop in (där du i mån av plats får en biljett).
– För att få ut din biljett, skanna streckkoden på ditt kort mot kortläsaren på receptionen på vägen in. Har du bokat ett pass*, skrivs biljetten ut direkt efter att du har skannat ditt kort. För att få en drop in-biljett, skanna ditt kort, prata sedan med personalen i receptionen och de kollar om det finns någon ledig plats. (Följande personalpass finns bara tillgängliga för drop in och kan ej bokas i förväg: YogaSoft och TaiChi/QiGong.)

OBS! Kom i tid till passen – minst 10 minuter före start – annars finns det risk att du ej får vara med!
 

Vårens aktiviteter

Vårens aktiviteter (avgiftsfria) startar mån 7/1 (v. 2) och pågår t.o.m. fre 31/5 (v. 22).
Inga pass röda dagar. Endast BodyPump 31/5.

190114: BodyPump på tisdagar börjar kl. 07.15!

Veckodag Aktivitet Tid kl. Notering
Måndag BodyBalance* 08.30–09.30  
  YogaSoft* 12.00–13.00  
  Medelgympa* 17.30–18.30  
Tisdag BodyPump* 07.15–08.15 Ändrad tid, kl. 07.15! Ej 30/4!
  Zumba* 11.05–12.05  
  Feel the HIIT* 12.05–13.05 Nyhet!
  BodyJam* 16.55–17.55 Nyhet! Ej 30/4!
Onsdag Basgympa* 08.00–09.00  
  Yoga* 11.00–12.00  
  Cykel – bas* 12.00–13.00  
  Zumba* 17.00–18.00  
Torsdag Yoga* 07.30–08.30 Ej 18/4!
  AfroPowerMoves* 11.00–12.00 Ej 18/4!
  Medelgympa* 12.00–13.00 Ej 18/4!
  BodyBalance* 16.00–17.00  
Fredag Cykel55*           07.30–08.25 Ej 31/5!
  BodyPump* 11.15–12.15  
  TaiChi/QiGong* 11.30–12.30 Ej 31/5!

*OBS! Biljett krävs till alla pass!                           Schemat för utskrift (pdf)


AfroPowerMoves
En blandning av afro, latin, orientalisk och reggaeton. Passar alla! (Det är bra att ha inneskor på sig.)

Basgympa
Lågintensiv konditionsträning (inga hopp) kombinerad med grundläggande styrkeövningar för hela kroppen.

BodyBalance®
En perfekt blandning av Yoga, TaiChi och Pilates som bygger upp din funktionella styrka, ökar din rörlighet och lämnar dig i harmoni och balans. BodyBalance passar alla oavsett träningsbakgrund.

BodyJam®
Konditionsträning där du njuter av känslan i dansen! En utmanande blandning av nya dansstilar och het musik gör att du har kul och svettas samtidigt. Passar dig som vill ha en utmanade koreografi och gillar att dansa!

BodyPump®
Garanterat effektiv och svettig styrketräning med skivstång till kraftfull och motiverande musik. Ett LesMills pass.

Cykel – bas
Lättare pass där vi tränar grundteknikerna.

Cykel55
Cykling i grupp med instruktör. Musiken och instruktören peppar dig till en tuff och rolig träning. Passet är 55 minuter.

Feel the HIIT
En intervallträning kombinerat med styrka, kondition och stretch. Stärker dina muskler, ökar din rörlighet, syreupptagningsförmåga och uthållighet. Här anpassar du din nivå efter egen förmåga. Ett pass som passar alla.

Medelgympa
Klassiskt gympapass för alla. Ett pass där kondition varvas med styrketräning.

TaiChi/QiGong
Inom TaiChi och QiGong är din kropp ditt verktyg som i kombination med rörelser och andning utvecklar dig och ditt inre.
TaiChi har sin grund i självförsvar. De långsamma och rytmiska rörelserna är på en och samma gång gymnastik, meditation och QiGong.
QiGong är en beteckning för träningsmetoder som har sin grund i kinesisk tradition. Träningsformen utvecklades för att bibehålla hälsan och bekämpa sjukdomar genom att stärka kroppens inre balans. Regelbunden träning stärker kroppen, reducerar spänningar, förbättrar cirkulation och balans. Rörelserna utförs lugnt och meditativt. Den här terminen tränar vi mest QiGong och formen Nei Yang Gong.

Yoga
Ett dynamiskt yogapass med fokus på andning, styrka, rörlighet och balans. Passet avslutas med avslappning.

YogaSoft
Kom igång med yoga – detta är passet för nybörjare. Yoga handlar om att göra det som känns rätt för dig i stunden. Lyssna på din kropp och släpp prestation och jämförelser. Ta din tid och bli fylld med energi när du genom tålamod och insikt gör framsteg. Upplev Mindfulness – medveten närvaro, att vara här och nu. På denna Mindfulness-variant koncentrerar vi på andningen och lätta yogaövningar till behagfull musik. Passet avslutas med stretch för hela kroppen.

Zumba®
Detta pass karaktäriseras av rörelseglädje och latinamerikanska rytmer, bl.a. salsa, merengue, reggeaton och cumbia. Du behöver varken danserfarenhet eller bra koordination för att få ut något av passet – det passar alla!