För att kunna boka resor krävs det att du har en uppdaterad resenärsprofil. Det är viktigt att uppdatera ditt arbetstelefonnummer och mobilnummer, då resebyrån hittar din profil direkt när du ringer. Detta förenklar bokningsprocessen både när du bokar via telefon och via online-bokningssystemet.
Fare Savings Finder
Egencia har ett system som automatiskt letar efter billigare biljetter när du bokat din resa. I de fall då systemet hittar en billigare biljett delar Egencia och Stockholms universitet på besparingen.
Exempel: Flygbiljett är bokad för 1 000 kr. Egencia hittar senare biljetten för 700 kr. Resenären betalar 100 kr (1/3 av besparingen) till Egencia.
Biljettegenskaperna påverkas aldrig. Systemet skapar stora besparingar för Stockholms universitet och är alltid påkopplat.
Se bifogade filer för mer info:
Fare Savings Finder (226 Kb)
Fare Savings Finder Fee (51 Kb)
Egencias kundservice
Både för online-support och hjälp med bokning.
Öppettider: måndag–fredag kl. 08.00–17.00, helgfri vardag
(Samma nummer för 24h-support.)
Telefon: 08-580 062 72 (fr.o.m. den 21 augusti)
E-post: customer_service@egencia.se
Om du har ett brådskade ärende utanför kontorstid, vänligen kontakta Egencias 24h-support. Observera att Egencia debiterar ett extra arvode för 24h-support – denna service ska endast användas vid akuta ärenden!
2022-02-21: Nattåg går ej att boka via ONLINE. Bokas endast via personlig service eller direkt hos SJ.
Möten & konferenser
Öppettider: måndag–fredag kl. 08.00–17.00, helgfri vardag
Telefon: 031-724 55 90
E-post: groups.meetings.se@egencia.com
Egencia Resource Center
Egencias hjälpsidor: demonstrationer och guider. Klicka på SE, så får du informationen på svenska. Se bl.a. Travelers FAQs – vanliga frågor.
Egencias servicearvoden finns som bifogad fil nedan.
Välkommen att kontakta Egencia!
Se Utrikesdepartementet: reseinformation.