Nyhetersflöde

Nya avtal och nyheter om avtal

  • Livsmedelsleveranser under julen 2019-11-13 Begränsade leveransdagar från Mathem över jul och nyår
  • E-handla Vitvaror i Raindance 2019-11-13 Nu finns leverantören Köksvaruhuset Klarabergsgatan AB i e-handelsportalen. Beställning läggs endast via e-handelsportalen enligt avtal. Vänd dig till behörig beställare på din institution/motsv.
  • Beställning av kontorsmaterial och skåpservice 2019-10-31 Kammarkollegiet har tecknat ett nytt statligt ramavtal avseende leverans av Kontorsmaterial som är giltigt från och med den 30 september i år. Då det föregående avtalet löpte ut den 22 augusti och Kammarkollegiets upphandling blev försenad, valde Stockholms universitet att teckna ett interimsavtal med Office Depot för att säkra leveranserna av kontorsmaterial fram till dess att nytt avtal var på plats.
  • Inventera behov av datorer inför att avtal löper ut 2019-10-22 Universitetets avtal för köp av datorer går ut den 30 november. Upphandling pågår men det är oklart när ett nytt avtal kan vara på plats. Verksamheter inom universitetet rekommenderas därför att göra en behovsinventering. 
  • Årets julbord beställs via catering 2019-09-27 Årets julbord kan endast beställas genom någon av universitetets upphandlade cateringföretag: Fågelängens catering, Matsällskapet, Hörs, Vete-Katten eller Compass group. Detta eftersom pågående upphandling av julbord har överprövats, vilket innebär att universitetet inte har någon avtalad julbordsförmedlare.
  • Avtal för inköp av datorer går ut sista november 2019-09-23 Avtalet för att köpa datorer går ut den 30 november och det är än så länge oklart när ett nytt avtal kan vara på plats
  • Avtal och beställningsrutin för fruktkorgsabonnemang 2019-11-13 Stockholms universitet har tecknat nytt avtal för fruktkorgsabonnemang. Första leveransdag för beställningar på det nya avtalet är 2019-09-02.
  • Det är inte tillåtet att använda sig av tjänsten AirBnb eller HomeAway vid tjänsteresor 2019-09-02

Kontakt

Inköp- och upphandlingssektionen

För medarbetare ska kontakt med inköps- och upphandlingssektionen alltid i första hand ske via serviceportalen

Serviceportalen

För externa kontakter kan följande adresser användas:

Avtalskatalog