IT

Information om tillgänglighet i Mondo och Ladok

Alla universitet och högskolor i Sverige går successivt över till nya Ladok. Vid Stockholms universitet påverkas alla system som har kopplingar till Ladok, men främst lärplattformen Mondo. Här hittar du svar på några frågor kring de problem som identifierats.

Nytt nummer av IT-avdelningens nyhetsbrev ute

Nu kan du läsa årets andra nyhetsbrev från IT-avdelningen. Är du inte redan prenumerant kan du bara anmäla dig genom att ange ditt namn och e-postadress så missar du ingen viktig information.

Sista chansen – börja använda nya lärplattformen i höst

Vill du använda den nya lärplattformen Athena för dina kurser i höst? Alla institutioner har fortfarande chansen att skicka in intresseanmälan – sista anmälningsdag för intresseanmälan är förlängd till den 16 april.

"Samtal ingår" betyder inte obegränsat antal utlandssamtal

Universitetet har s.k. flat rate för vår telefoni, vilket betyder att vi betalar en fast förutbestämd kostnad varje månad för samtal och SMS/MMS. Kontinuerlig uppföljning görs på utlandstrafiken och stora avvikelser debiteras institutionen/motsvarande.

Förvaltningsobjekt och objektsägare

Här finns de förvaltningsobjekt som IT-avdelningen förvaltar samt uppgifter om vilka som är objektsägare för respektive objekt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

Kontakta Helpdesk

su.se/serviceportalen

I Serviceportalen hittar du:

  • Svar på vanliga frågor
  • Formulär för fråga och felanmälan
  • Öppet dygnet runt

För brådskande ärenden ring Helpdesk

Kontakta IT-avdelningen