IT

Har du problem att ansluta till eduroam idag?

Idag den 12 januari har certifikatet för det trådlösa nätet eduroam bytts. Detta gör att du måste ändra inställningar i alla dina enheter för att kunna fortsätta att använda eduroam. 

Tidigare problem med e-signaturtjänsten EduSign

Det har varit problem att bjuda in andra personer att signera dokument med EduSign. Problemet ska nu vara avhjälpt men du behöver göra om proceduren och bjuda in personen som ska signera igen.

Viktig information för dig som använder det trådlösa nätet eduroam

Alla som använder det trådlösa nätverket eduroam och inte använt de automatiska inställningarna behöver byta inställningar i sina enheter före den 12 januari. Det finns automatiska inställningar för olika enheter och du kan göra förändringen redan nu.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

Kontakt

För IT-support gå till su.se/serviceportalen

Där hittar du:

  • Svar på vanliga frågor
  • Formulär för fråga och felanmälan
  • Öppet dygnet runt

För brådskande ärenden ring Helpdesk

Kontakta IT-avdelningen