Administrativt stöd

  1. Du är här:
  2. Start
  3. Stockholms universitet
  4. Internt
  5. IT
  6. IT-tjänster
  7. Administrativt stöd

Administrativt stöd

Tjänsten Administrativt stöd är en samlingstjänst för de verktygsstöd som institutioner/motsvarande kan använda för att underlätta administrationen av sin verksamhet och tillhörande funktioner. Tjänsten syftar till att minimera den lokala administrationen och effektivisera det dagliga arbetet.

Bemanningsplanering (PlanEdit)

PlanEdit är ett resursplaneringsverktyg med syfte att underlätta det dagliga planeringsarbetet inom institutionen. Då PlanEdit är integrerat med TimeEdit måste du har tillgång till TimeEdit för att kunna beställa PlanEdit.

Projekthantering

Med tjänsten Projekthantering kan du samarbeta, dela dokument m.m. med projektdeltagare både inom och utanför universitetet. Informationen lagras i ett molnbaserat verktyg i Sverige och inloggning sker enkelt med ditt universitetskonto.

Samarbetsyta (Confluence)

Med hjälp av tjänsten Samarbetsyta kan du dokumentera och distribuera information samt samverka med kollegor både inom och utanför universitetet.

Ärendehantering

Med hjälp av tjänsten Ärendehantering kan du få struktur på inkommande ärenden som t. ex. beställningar, frågor och felanmälan, på ett bättre sätt än med t. ex. e-post/funktionskonton.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

Kontakt

För IT-support gå till su.se/serviceportalen

Där hittar du:

  • Svar på vanliga frågor
  • Formulär för fråga och felanmälan
  • Öppet dygnet runt

För brådskande ärenden ring Helpdesk

Kontakta IT-avdelningen