Administrativt stöd

  1. Du är här:
  2. Start
  3. Stockholms universitet
  4. Internt
  5. IT
  6. IT-tjänster
  7. Administrativt stöd

Administrativt stöd

Tjänsten Administrativt stöd är en samlingstjänst för de verktygsstöd som institutioner/motsvarande kan använda för att underlätta administrationen av sin verksamhet och tillhörande funktioner. Tjänsten syftar till att minimera den lokala administrationen och effektivisera det dagliga arbetet.

Projekthantering

Med tjänsten Projekthantering kan du samarbeta, dela dokument m.m. med projektdeltagare både inom och utanför universitetet. Informationen lagras i ett molnbaserat verktyg i Sverige och inloggning sker enkelt med ditt universitetskonto.

Samarbetsyta (Confluence)

Med hjälp av tjänsten Samarbetsyta kan du dokumentera och distribuera information samt samverka med kollegor både inom och utanför universitetet.

Ärendehantering

Med hjälp av tjänsten Ärendehantering kan du få struktur på inkommande ärenden som t. ex. beställningar, frågor och felanmälan, på ett bättre sätt än med t. ex. e-post/funktionskonton.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

Kontakta Helpdesk

su.se/serviceportalen

I Serviceportalen hittar du:

  • Svar på vanliga frågor
  • Formulär för fråga och felanmälan
  • Öppet dygnet runt

För brådskande ärenden ring Helpdesk

Kontakta IT-avdelningen