Licenspartneravtalet – Atea

SU har ett eget ramavtal för licenspartner, Atea. Licenspartneravtalet ger möjligheten till e-handel via Marknadsplatsen i Raindance.

Beställningsrutin

  • Beställning av programvaror (förutom hyrlicenser, Adobe och Microsoftprodukter) genomförs av dig som licensansvarig/DSA via E-handelsportalen i Raindance som finns under kategori ”utvalda produkter” i Ateas eShop.
  • Om programvaran du söker inte finns i ATEAs eShop får du vända dig till ATEA för att få en offert. Om du accepterar offerten lägg då en order som fritextbeställning i Raindance.
  • I de fall Atea ej kan leverera en programvara, ska institutionens/avdelningens inköpskoordinator kontaktas för att utreda om inköpet kan ske genom avrop mot Kammarkollegiet eller direktupphandling/upphandling.

För prisuppgift på hyrlicenser, Adobe samt Microsoft (Visio, Project och Visual Studio) som IT-avdelningen hanterar, se Programvaror (arbetsdator) För övriga priser vänligen kontakta ATEA.

Viktigt

  • Ange ”Licens” i Godsmärkningsfältet i Raindance, istället för ditt namn. Detta för att möjliggöra säkrare och snabbare leveranser av licenser.
  • Separera beställningar av programvaror, dvs. blanda inte beställning av klient/hårdvara i samma beställning som programvara. Detta för att minska hanteringstiden hos leverantören samt för att särskilja leverans av fysisk respektive digital leverans.

Övrigt

Övriga frågor, som t. ex. produktrådgivning, kan du ställa via e-post till Atea.

Har du frågor om e-handelsportalen, eller andra frågor kring upphandling, är du välkommen att kontakta Inköps- och upphandlingssektionen
 

......................................................

Blankett ny licensansvarig

Här finner du den blankett som ska fyllas i när behov av ny licensansvarig uppstår. Blanketten avser ansökan för åtkomst till interna system.

Debitering

Här finner du information om debitering av de hyrlicenser som IT-avdelningen erbjuder.